sobota, 6. avgust 2011

intervju: Primož Ravnik aka Figaro

Nekateri imajo pred hišo dvorišče, drugi imajo svoj bajk park. Nekateri svoj lajf uredijo v skladu s pravili tipičnih kalupov, drugi ga oblikujejo okoli svojih strasti – bajkanja! Figaro aka Primož Ravnik pooseblja prav to: sproščenost, zabavo, užitek, furanje ... in jasno, adrenalin. Aja, da ne pozabiva omenit. Gre za divjega slovenskega tekmovalca v downhill-u. 

In pred kratkim je tako lepo pohvalil najin blog, da ko sva se odločali za prvo žrtev v rubriki Intervju, je bil tudi prvi v najinih mislih. In priznava, zelo se je prikupil tudi s tem videom, ko je v svoj plac – Figarotov bajk park sprejel druščino mladih bajkerskih navihančkov. Evo, tukaj je ... Primož oz. vsi ga najbolje poznamo prav pod vzdevkom Figaro.

Dosjeji Figaro in kratka zgodovina bajkanja
letnik rojstva: 1989
Koliko si bil star, ko si se naučil vozit kolo?  2 Leti
Najljubši bajkrski komad oz. muzka: Sweatshop union - Try
Najljubši bajkerski muvi: Follow Me
Quote (rek) za motivacijo: Izziv je v tem, da ostaneš to kar si v svetu, ki te poskuša narediti takšnega, kakršni so vsi ostali.


1. Od Figara, ki je v dresu Završnice divjal po XC (olimpijski kros) bajk progah si se zdaj »pretvoril« v ... no, še zmeri si Figaro, vendar zdaj te vsi poznajo po divjanju izključno po klancu navzdol – downhill-u. Zakaj si se kasneje odločil za preklop v DH in kaj te tu v tej najhitrejši disciplini gorskega kolesarstva, najbolj in tako močno privlači?

V XC disciplini ni bilo vse po mojem okusu. Itak sem bil vedno v klanec kot turist samo čakal sem, da bo spust, da ga lahko nažgem, kolikor se le da … Treningi so bili veliko manj zanimivi, spomnim se, ko sem treniral po cesti in sem vedno navzdol treniral manuala (vožnjo po zadnji), ker mi je to bil najboljši del treninga! Tako da prestop ni bil težak. Malo več opreme, malo težje kolo, veliko več vzmetenja in na tone adrenalina. Najprej sem samo pokušal vse skupi, potem sem pa kaj hitro odkril, da nisem tipični downhiller - še vedno rad uživam singlce in freeride. Najbolj privlačno v downhillu je to, da je vedno nekaj novega, vsak dan si postavljaš nove meje in nikoli ne zmanjka terena za vožnjo. Enostavno užitek, ki ga težko opišeš.

2. Življenje spustaša. Lahko na kratko opišeš svoj lifestyle in kako navadno poteka tvoj dan. Seveda, tisti dan, ko je vanj vključen tudi trening z bajkom.

Življenje spustaša je preprosto sproščeno, nabito z adrenalinom in vožnjo s srcem. V tem moraš uživati, potem je vse enostavno in veliko manj problemov. Dan se začne z delom, v glavi itak dogaja in komaj čakam da bo ura 15.00, da se hitro poberem na kolo in akcija. Med tednom si izbiram za trening naše prelepe gorenjske hribe. Največkrat je to Valvazor ali pa kar Figaro bike park za hišo. Za vikend pride čas za bike parke, kjer je žičnica v akciji. :)


3. Greš kdaj tudi na kakšen freeride po slovenskih višavah, planinah, gorah ... če ja, lahko našteješ tvoje najljubše traile?

Freeride obožujem! Brez tega ne gre, pa še odlično je za popestritev… gore, svež zrak, mir.
Svoje najljubše traile ne bom najbolj izpostavlov, lahko pa povem, da najbolši trail se začne na nadmorski višini 2236 m ;)

4. Če bi v tem trenutku moral spokat potovalko, kolo, opremo ... na katero svetovno (tvojo sanjsko) bajk destinacijo bi odpotoval in tam fural bajk do onemoglosti? In zakaj?

Definitivno bi bil to kraj, kjer se fantje borijo, da bi bilo čim več legalnih prog za furat. In ta kraj so Tenerifi. Neomejeno terena, pa še celo leto lahko furaš, tako da sploh ne veš, kaj je zima. Enkrat sem že preživel 14 dni na Tenerifih in z veseljem se bom še vrnil tja.


Figaro Trip to Bike Park Les 2 Alpes, France from Enaintrideset deoo on Vimeo.

5. Kaj ti bajk in downhill dajeta? In šport na splošno? Kakšen pomen ima našteto v tvojem življenju?

Vse skupaj je moj lifestyle in mi daje vsakdanje izive, napredovanja, uživanje, nova spoznanja in odštekano druženje s prijatelji. To je moja prva stvar v življenju, potem je vse ostalo. In tako bo tudi ostalo. Rad sem na kolesu in počnem vragolije …

6. Tedi zanima kir kolo furaš zdej. Pa seveda če jih imaš več, koliko in katere? Kateri je bil tvoj prvi bajk? Želje za prihodnost?

Trenutno vozim Specialized Demo 8, za občasne vožnje imam še eno xc mašino iz starih časov.
Moj prvi bajk je bil nek majčken pony še s polnimi gumami smeha hahahaha ... Še danes je v garaži pri babici in čaka naslednika. :)
Želja neomejeno hehe. V bistvu sam, da sem cel pa da se lahko vsak dan usedem na svoje kolo, če je le možnost tudi po 5x na dan :) vse ostalo pride sproti…


7. Čemu vzdevek – Figaro?

Vzdevek Figaro se me drži že približno 10 let. Za to je odgovoren Borut Fonda, ki je enkrat prišel na trening v telovadnico (mislim da je bil direkt z ene opere…) in je preprosto rekel tale bo pa Figaro, stvar se je prjela čist preveč in tako sem Figaro. :)

8. Profi bajker, ki te navdušuje in zakaj?

Navdušuje me eden in edini Cedric Gracia. »On je odfuk« ker fura bajk s srcem in ob tem uživa na veliko. Ko je čas za downhill, se vidi kdo je glavni show man!


9. Tvoje mnenje o slovenski DH sceni, organizaciji tekem, o folku nasplošno, kaj dogaja.

Slovenska DH scena je zaenkrat super, vedno več mladih prihaja na tekme tako, da je velik odziv mladine, kar je spodbudno za organizatorje tekem, da se spravijo naredit tekmo v teh časih.
Trenutno je tekem bore malo, največji je sigurno finančni problem. Ali še slabše, da imajo fantje probleme z zakonodajo!
Folk je veliko bolj sproščen kot v xc disciplini, smeha nikoli ne manjka … vedno se najde kakšna traparija, da se jo spele tako ali drugače.

10. Popravljaš in skrbiš za nastavitve svojega kolesa sam ali ti ga šraufajo mamica, babica, stric, mehanik …?

Najdejo se malenkosti, ki se jih lotim sam, vendar svoje kolo najraje dam v roke profija. Trenutno moje kolo servisira Andrej Jezeršek, ki stvari obvlada in naredi kakovostno!


Več o Figaru:
videi: http://vimeo.com/channels/figaro
FB profil: http://www.facebook.com/primoz.figaro


foto:
Rožle Bregar
www.kloc.org
+ osebni arhiv Primož Ravnik

Figaro, hvala za super odgovore, še veliko lepih kolesarskih in drugih trenutkov, tole je pa od naju zate.... T&P. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar